Användarverktyg

Webbverktyg


tre-texter-om-sarskild-begavning-persson

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Senaste version.Slutar med
tre-texter-om-sarskild-begavning-persson [2021-12-21 12.44] – ↷ Länkar som ändrats på grund av flytt/namnändring anitatre-texter-om-sarskild-begavning-persson [2022-01-07 11.19] anita
Rad 3: Rad 3:
  
 **Förord** **Förord**
 +<html>
 +<figure style="float: right; margin-left: 2em">
 +</html>
 {{ ::roland_s_persson_intevjuas.png?300|}} {{ ::roland_s_persson_intevjuas.png?300|}}
 +<html>
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 250px">
 +</html>
 +Roland S Persson, professor
 +<html>
 +</figcaption></figure>
 +</html>
 Dessa tre texter skrevs ursprungligen som en del av det regerings-uppdrag som gavs Skolverket för att främja grund- och gymnasieskolors arbete med särskilt begåvade elever (U2014/5038/S). Den första och andra texten avlägsnades emellertid vid slutredigeringen av det sk stödmaterialet på grund av olika uppfattningar om hur det är lämpligt att beskriva särskilt begåvade elever i den svenska skolan. Den tredje texten om det svårtolkade begreppet begåvning beställdes men användes aldrig i någon fas av regeringsuppdraget.\\ Dessa tre texter skrevs ursprungligen som en del av det regerings-uppdrag som gavs Skolverket för att främja grund- och gymnasieskolors arbete med särskilt begåvade elever (U2014/5038/S). Den första och andra texten avlägsnades emellertid vid slutredigeringen av det sk stödmaterialet på grund av olika uppfattningar om hur det är lämpligt att beskriva särskilt begåvade elever i den svenska skolan. Den tredje texten om det svårtolkade begreppet begåvning beställdes men användes aldrig i någon fas av regeringsuppdraget.\\
  
tre-texter-om-sarskild-begavning-persson.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-07 11.20 av anita