ur-sarskilt-begavade-barns-verklighet
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version.Senaste version.Slutar med | ||
ur-sarskilt-begavade-barns-verklighet [2022-01-07 11.32] – anita | ur-sarskilt-begavade-barns-verklighet [2022-01-07 11.37] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 82: | Rad 82: | ||
< | < | ||
</ | </ | ||
- | Vampyr av 6-årig pojke | + | Sex-årig pojke har ritat en vampyr |
< | < | ||
</ | </ | ||
Rad 119: | Rad 119: | ||
**Dottern, blivande 5-åring,** gick igenom en utredning på BUP för sin frustration på förskolan. Pedagogiskt förklarade jag att “- vi kommer gå på ett antal möten och göra några tester för vi alla bättre ska förstå hur du känner och tänker”. Då tittar hon på mig, som om jag inte har förstått någonting och säger “-Varför då? Det vet jag redan. Jag tänker snabbare än de andra barnen.” För mig var det uttalandet helt ur det blå, men det visade sig stämma när utredningen var klar. | **Dottern, blivande 5-åring,** gick igenom en utredning på BUP för sin frustration på förskolan. Pedagogiskt förklarade jag att “- vi kommer gå på ett antal möten och göra några tester för vi alla bättre ska förstå hur du känner och tänker”. Då tittar hon på mig, som om jag inte har förstått någonting och säger “-Varför då? Det vet jag redan. Jag tänker snabbare än de andra barnen.” För mig var det uttalandet helt ur det blå, men det visade sig stämma när utredningen var klar. | ||
- | + | < | |
- | {{ : | + | <figure style=" |
+ | </ | ||
+ | {{:: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | Fem-årig flicka ritar och skriver " | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | **I hallen,** vid hämtningen springer min dotter fram med en teckning i handen. | ||
-Mamma! Mamma! Läs vad jag har skrivit på min teckning!\\ | -Mamma! Mamma! Läs vad jag har skrivit på min teckning!\\ | ||
-ULICLI står det, svarar jag lite fundersam.\\ | -ULICLI står det, svarar jag lite fundersam.\\ | ||
Rad 154: | Rad 164: | ||
**Tioåringen** har förberett sig inför mentorsamtal genom att skriva en lista på saker han vill ta upp. En av punkterna:- Grupparbete – valfritt? En jobbar, de andra tittar på – trist! Jämförelse: | **Tioåringen** har förberett sig inför mentorsamtal genom att skriva en lista på saker han vill ta upp. En av punkterna:- Grupparbete – valfritt? En jobbar, de andra tittar på – trist! Jämförelse: | ||
**Man lär sig inte att samarbeta. Man lär sig att vänta.**\\ | **Man lär sig inte att samarbeta. Man lär sig att vänta.**\\ | ||
- | |||
< | < | ||
- | <div style=" | + | <figure |
+ | </ | ||
+ | {{:: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
</ | </ | ||
- | {{:: | ||
[[https:// | [[https:// | ||
< | < | ||
- | </div> | + | </figcaption></ |
</ | </ | ||
ur-sarskilt-begavade-barns-verklighet.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-16 14.30 av anita