skolverket
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
| Börjar medFöregående version. | |||
| skolverket [2022-01-01 10.53] – [Behöver elever ha en diagnos för att få extra anpassningar eller särskilt stöd?] anita | skolverket [2022-01-04 17.52] (aktuell) – anita | ||
|---|---|---|---|
| Rad 4: | Rad 4: | ||
| Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\ | Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\ | ||
| - | Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. | + | Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. |
| + | < | ||
| + | <figure style=" | ||
| + | </ | ||
| + | {{:: | ||
| + | < | ||
| + | < | ||
| + | </ | ||
| + | < | ||
| + | </ | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | Skolan ska så långt det är möjligt ge de anpassningar och det stöd som krävs för att en elev ska uppnå kunskapskraven.\\ | ||
| ==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ==== | ==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ==== | ||
skolverket.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-04 17.52 av anita
