Användarverktyg

Webbverktyg


skolverket

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
skolverket [2022-01-01 11.53] – [Behöver elever ha en diagnos för att få extra anpassningar eller särskilt stöd?] anitaskolverket [2022-01-04 18.52] (aktuell) anita
Rad 4: Rad 4:
 Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\ Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\
  
-Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. Skolan ska så långt det är möjligt ge de anpassningar och det{{ :undefined:skolverket_logo.png?300|}} stöd som krävs för att en elev ska uppnå kunskapskraven.\\+Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. 
 +<html> 
 +<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html> 
 +{{::undefined:skolverket_logo.png?300|}}  
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 300px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html> 
 + 
 +Skolan ska så långt det är möjligt ge de anpassningar och det stöd som krävs för att en elev ska uppnå kunskapskraven.\\
  
 ==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ==== ==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ====
skolverket.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-04 18.52 av anita