skolverket
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version. | |||
skolverket [2022-01-01 11.53] – [Behöver elever ha en diagnos för att få extra anpassningar eller särskilt stöd?] anita | skolverket [2022-01-04 18.52] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 4: | Rad 4: | ||
Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\ | Alla elever har rätt till ledning och stimulans i skolan för att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling utifrån sina förutsättningar. För vissa elever kan det innebära extra anpassningar eller särskilt stöd.\\ | ||
- | Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. | + | Skolan ska ge extra anpassningar till de elever som har svårt att uppfylla kunskapskraven. Om extra anpassningar inte är tillräckligt ska skolan ge särskilt stöd. |
+ | < | ||
+ | <figure style=" | ||
+ | </ | ||
+ | {{:: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Skolan ska så långt det är möjligt ge de anpassningar och det stöd som krävs för att en elev ska uppnå kunskapskraven.\\ | ||
==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ==== | ==== Vad innebär individualiserad utbildning och det kompensatoriska uppdraget? ==== |
skolverket.txt · Senast uppdaterad: 2022-01-04 18.52 av anita